#
Munkacsoport és CRM rendszerek
Miért van szükség CRM rendszerre? Az alábbi tanulságos példa megmutatja:
„Cégünk egy új akciót vezetett be. Minden ügyfél, aki eléri az éves 100 darabos rendelést, következő évre 5% kedvezményt kap. Ügyintézőnk végig is hívta az összes ügyfelünket és tájékoztatta őket a lehetőségről. Így tett Kovács úr esetében is, akivel közölte, hogy kimutatásunk szerint még 15 tételt kell megrendelnie az akció igénybevételéhez. Kovács úr egy kis vállalkozást vezetett és bár éppen nem volt szüksége a termékre, az akciót mindenképpen szerette volna igénybe venni, ezért megrendelte a hiányzó mennyiséget. Következő évben Kovács úr szerette volna kihasználni a kedvezményt. Ügyintézőnk azonban észrevette, hogy Kovács úr cége az előző évben visszamondott egy 5 darabos rendelést, így mégsem érte el a 100 darabos keretet. Kovács úr nem jogosult a kedvezmény igénybevételére.
Következő hónapban az egyik legnagyobb partnerünk, aki a forgalmunk 15%-át generálta, visszamondta a teljes éves rendelését és átment a konkurenciához. Mivel cégvezetőként mindenképpen szerettem volna megtudni az üzlet meghiúsulásának okát, felhívtam partnerünket. Kovács úr vette fel a telefont...
Főállásban partnerünk beszerzési menedzsereként dolgozott, emellett volt egy kis vállalkozása is, melytől megvontuk akciós ajánlatunkat.
Egy jó CRM rendszer használatával ilyen valószínűleg nem történhetett volna meg.”
A munkacsoport és CRM rendszerek hatékonyabbá teszik a munkavégzést. Segítségükkel egységes formába terelheti a cég levelezését, megoszthatja alkalmazottjai között az ügyfelek adatait, közös naptárakat hozhat létre. A CRM rendszerek támogatják az üzleti folyamatokat és átlátható összefoglalót adnak a cégvezető számára.
#
Céges belső portálok
Hozza össze a csapatot! A céges belső portál kiválóan alkalmas az alkalmazottak közötti információáramlás biztosítására.
Miért jó egy belső portál?
A portál segítségével:
- megoszthatja a cég közérdekű információit (rendezvények, események, étlap);
- létrehozhat belső helpdesket;
- kialakíthat egy központi tudásbázist a cég által forgalmazott termékekről vagy szolgáltatásokról;
- közzéteheti az érintett dolgozók számára a cégnél korábban felmerült problémákat és azok megoldásának leírását;
- megvalósíthatja bármi más egyedi információ megosztására vonatkozó ötletét.
#
Opensource
Nagy hangsúlyt fektetünk az opensource szoftverek felhasználási lehetőségeinek vizsgálatára. Az opensource szoftverek, úgymint a LibreOffice (OpenOffice) irodai szoftvercsomag, Firefox böngésző, Thunderbird levelezőprogram költséghatékony megoldást jelentenek és felveszik a versenyt a piaci termékekkel.
#
Szervervirtualizáció
XEN KVM VIRTUALBOX
Egy új szolgáltatást kell bevezetni és ehhez szükség van egy újabb szerverre? Hiszen a meglévők is csak a kapacitásuk felén üzemelnek!
Ön is szembesült már ilyen helyzettel?
A megoldás: szervervirtualizáció.
A szervervirtualizáció segítségével egy fizikai eszközön (szerverszámítógépen) több egymástól független kiszolgálót is telepíthetünk és üzemeltethetünk, anélkül, hogy azok hatással lennének egymásra. Akár egy vason futtathatjuk a vállalkozás levelezőkiszolgálóját, CRM rendszerét és fájlszerverét, így növelve a komoly összegekért beszerzett eszközök kihasználtságát. A szervervirtualizációval jelentősen egyszerűsödik a kiszolgálók üzembehelyezése, biztonsági mentése és helyreállítása.
A szervervirtualizációval jelentős pénzt takaríthat meg. Egy új szolgáltatás teszteléséhez például nincs szükség beruházásokra, egyszerűen csak létrehozunk egy újabb virtuális kiszolgálót a már meglévő szervereszközön.