Év végi nagy hardver és szoftverleltár
2012-11-24
Írta: Lohner Zoltán
Kategória: Közigazgatás, Üzleti élet,
Hány számítástechnikai eszköz van cégénél, szervezeténél?
Milyen szoftverek vannak telepítve és melyek nem jogtiszták?
Az eszközök milyen amortizációs mutatókkal rendelkeznek és melyeket kell hamarosan lecserélni?
Megnyugtató válaszai vannak a fenti kérdésekre? Nem?
Akkor Önnek egy alapos szoftver és hardverleltárra van szüksége!
A leltár segítségével a vezető tiszta képet kap a cég vagy szervezet informatikai eszközeinek paramétereiről és a telepített szoftverekről. A leltár eredménye alapján meghatározható az alkalmazottak szoftverhasználata, kiszűrhetőek a nem használt, illetve nem engedélyezett szoftverek. Az információk tükrében lehetőség van költségcsökkentésre, optimalizálásra és a szoftverhasználati szabályzás kidolgozására.
A leltár elkészítése egyszerűnek tűnhet, de már az első számítógép ellenőrzése során rá kell jönnünk, hogy nem is olyan könnyű a sok szoftver, verziószám és hardverelem között eligazodni.
Nagyobb vállalkozásoknál időnként előfordul, hogy néhány alkalmazott úgy gondolja, otthoni számítógépét a munkahelyi eszközökből kiszerelt alkatrészekkel lehet a legolcsóbban feljavítani. Szintén gyakran előfordul, hogy az alkalmazottak nem törődve a sokszor nem is létező informatikai szabályozással, saját belátásuk szerint telepítenek szoftvereket munkahelyi eszközeikre, kínos helyzetbe hozva a vezetőt egy esetleges ellenőrzés során.
A rendszeresen végrehajtott leltár segítségével arról is gyorsan képet kap, hogy a két leltár közötti időszakban milyen alkatrészek "vándoroltak" el az alkalmazottak számítógépeiből és milyen nem kívánt szoftvereket telepítettek számítógépeikre. A tudat, hogy az eszközök rendszeresen ellenőrzésre kerülnek, visszatartó erőt jelent az alkalmazottak számára a nem kívánt tevékenységek gyakorlásában.
A leltárak elkészítése során az alábbi feladatokat kell végrehajtani:
- Hardver és szoftver adatok összegyűjtése automatizált vagy kézi felméréssel;
- Meglévő licencek és számlák elemzése;
- Hardver és licencnyilvántartás kialakítása;
- Hardverek elemzése, hiányzó vagy felesleges eszközök meghatározása;
- Szoftverhasználat elemzése, hiányzó vagy felesleges licencek meghatározása.
Maga a leltár mit sem ér, ha az eredményekből nem vonjuk le a következtetéseket és nem hozzuk meg a szükséges lépéseket. Munkatársunk javaslatokat és tanácsokat ad a leltár során feltárt problémák megszüntetésére és jövőbeni ismételt előfordulásuk megelőzésére.
Amennyiben Ön is úgy érzi, hogy szeretne tisztában lenni cége, szervezete informatikai helyzetével, keressen minket az alábbi elérhetőségeken:
Hardver és szoftverleltár
Kapcsolattartó: Lohner Zoltán (Google profil)
Tel.: +36 30 298 96959
E-mail: lohner@aldea.hu
Ez is érdekelheti:
Az ügyintézés hatékonyságának javítása informatikai fejlesztésekkel – 1. rész
Az ügyintézés hatékonyságának javítása informatikai fejlesztésekkel – 2. rész
Lohner Zoltán